Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.07.2007 17:41 - Русата жена с ножа
Автор: doichin Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1114 Коментари: 0 Гласове:
0



imageЗарадвах се когато попаднах на този филм на Ейдриьн Лийн по ГТВ в сряда. Всъщност исках отдавна да го гледам за втори път, защото подозирах че детските ми спомени от свареното зайче и руста жената, която излиза от ваната с нож едва ли го изчерпват. Особено на фона на разкошния Unfaithful, в който Лийн се връща към темата за изневярата в стила на Brief Encounter. Спомените ми се оказаха повече от подвеждащи, както и очаквах, при това по технически причини. Финалните сцени, които всъщност превръщат филма в трилър и касов успех са били залепени допълнително след прожекция пред жадна за насилие фокус група.

Не бих го нарекъл задължителен. Филма е остарял и няма онази  универсалност,  която прави "големите" филми различни от малките. Но пък Алекс, русата жена с ножа още ме преследва.

Филма всъщност е сглобка от два - от едната страна е Алекс, която, макар и абсурдна в спомените ми от предишното гледане всъщност е единствения пълнокръвен герой. Всички останали са ходещи клишета които си играят в техен филм - добрия съпруг, допуснал малка грешка, идеалната съпруга, чудното дете, което играе със зайчета. В интерес на истината има шанс да не съм прав в оценката си, доколкото тя се дължи и на безбройните подобни персонажи населяващи филми правени след
FatalAttraction. За съжаление контраста между тези два свята, който трябва и да е основната причина за динамиката във филма присъства предимно в еднаквото им като време присъствие на екран. Вниманието към изграждането на образите е обаче напълно непропорционално. Образа на Алекс е прецизно наситен с реплики и стратегии, докато трогателната праволинейност на света на добрите съпрузи не е проблематизиран нито на ниво диалог нито действие.   Няколкото ревю-та които четох се движеха точно в обратната посока. Лекотата с която страха ни помага да се идентифицираме с героя на Дъглас го прави симпатичен и достоен за коментар. За всеки от нас е по лесно да мисли за себе си, като за податлив на грешки, но знаещ ясно кои са важните неща в света. Въпроса на Алекс „Тогава защо спа с мен?” обаче остава без отговор до. За Глен Клоуз, която играе Алекс казват че била фантастична, без да докосват подробностите от нейната фантастичност. Според мен тя не е кой знае колко фантастична, за разлика от Алекс.   Абсолютно не искам да бъда разбран погрешно. Образа на Алекс ме ужасява. Още повече на фона на реалистичността му. Чувал съм тези реплики, дори в същия ред. Ако касовото кино не беше политически коректно изкуство, може би Алекс щеше вече да се е отложила вече върху кораловия риф на клишетата. Сега само наднича плахо иззад един или друг кино образ. Достойнството на Лийн е че я е е събрал на едно място - русата жена с ножа.


Тагове:   ножа,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: doichin
Категория: Лични дневници
Прочетен: 143305
Постинги: 62
Коментари: 35
Гласове: 184
Архив